Pomoc w poszukiwaniu kandydatów do pracy

Print Drukuj

Pomoc w poszukiwaniu kandydatów do pracy

Informacje o publikacji dokumentu


Informacje szczegółowe urzędu

Print Drukuj

Zgłoszenie krajowej oferty pracy

Pracodawco,
 
zgłoszenia oferty pracy możesz dokonać w dogodny dla siebie sposób:
  • osobiście w Punkcie Obsługi Pracodawców - pokój nr 19 (I piętro) lub w pokoju nr 18
    (I piętro)
  • za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego pod adresem: https://www.praca.gov.pl/
  • mailowo na adres posrednictwo@pup-brzesko.pl - formularz zgłoszenia w formie tradycyjnej znajduje się poniżej
  • telefonicznie pod numerem 14/ 66 46 279 lub 14 / 66 46 268.

Załączniki

Zgłoszenie krajowej oferty pracy
Zgłoszenie krajowej oferty pracy.pdf 173 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Punkt Obsługi Pracodawców

Pracodawco,

  • szukasz pracowników
  • chcesz uzyskać informacje na temat dostępnych form wsparcia
    i planowanych terminów naborów wniosków
  • jesteś zainteresowany umówieniem spotkania z osobami bezrobotnymi w siedzibie Urzędu
  • planujesz zatrudnić cudzoziemców
     
zapraszamy do Punktu Obsługi Pracodawców
- skorzystaj z pomocy doradców klienta



  • pokój nr 19 (I piętro)

    • pośrednictwo pracy - przyjmowanie ofert pracy
    • udzielanie informacji na temat form wsparcia dla pracodawców oraz terminów i zasad naborów wniosków
    • organizacja spotkań z kandydatami do pracy.
  • pokój nr 18 (I piętro)

    • pośrednictwo pracy - przyjmowanie ofert pracy
    • przyjmowanie oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcom
    • wydawanie zezwoleń na pracę sezonową
    • pośrednictwo pracy - wydawanie informacji na temat możliwości zaspokojenia potrzeb kadrowych w związku z procedurą ubiegania się o zezwolenia na pracę dla cudzoziemców.
       
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Pośrednictwo pracy

Czym jest pośrednictwo pracy?

Pośrednictwo pracy jest jedną z podstawowych usług rynku pracy, realizowaną przez powiatowe i wojewódzkie urzędy pracy na rzecz poszukujących pracy oraz pracodawców.

Jeżeli jesteś osobą szukającą pracy to w ramach usługi możesz uzyskać informacje o ofertach pracy, organizowanych giełdach i targach pracy, a także możliwościach skorzystania z innej pomocy oferowanej przez urząd w sytuacji, gdy twoje potrzeby są większe niż oferuje to pośrednictwo pracy.

Jeżeli jesteś pracodawcą to w ramach pośrednictwa pracy możesz skorzystać z pomocy urzędu w poszukiwaniu pracowników. W ramach tej pomocy uzyskasz wsparcie w przygotowaniu oferty pracy, a także jej upowszechnieniu, doborze odpowiednich kandydatów, którzy następnie zostaną skierowani do ciebie na rozmowę. Na życzenie, w ramach realizacji usługi, urząd może zorganizować dla ciebie giełdę pracy lub zaprosić cię do wzięcia udziału jako wystawca w organizowanych targach pracy.

Jakiego typu pomoc w ramach usługi oferuje urząd?

Podstawowym działaniem realizowanym przez powiatowy urząd pracy na rzecz pracodawcy w ramach pośrednictwa pracy jest przyjmowanie ofert pracy, a następnie podawanie ich do publicznej wiadomości w siedzibach urzędów i w Centralnej Bazie Ofert Pracy

Jak zgłosić ofertę pracy?

Pracodawco, swoją ofertę pracy możesz zgłosić tylko w jednym wybranym przez siebie powiatowym urzędzie pracy, może to być urząd w powiecie, w którym prowadzisz swoją działalność albo w powiecie gdzie będzie wykonywana praca albo w dowolnym wybranym przez siebie urzędzie w Polsce. W tym celu możesz zgłosić się do urzędu osobiście i podczas wizyty dokonać zgłoszenia oferty. Możesz również zgłosić ofertę telefonicznie, a także przekazać ją do urzędu z wykorzystaniem poczty lub innych środków przekazu: faks, mail, e-formularz.
Obecnie przepisy nie określają jednolitego co do formy formularza, na którym należy dokonać zgłoszenia oferty pracy, określono jednak zakres informacji, jakie oferta musi zawierać aby urząd przyjął ją do realizacji i upowszechnił. Dla ułatwienia dokonania zgłoszenia w oparciu o podany zakres przygotowane zostały:
  • e-formularz oferty pracy udostępniony przez ministra właściwego ds. pracy na stronie praca.gov.pl, który po wypełnieniu jest automatycznie przekazywany do wskazanego przez ciebie urzędu pracy;
  • formularz w wersji papierowej dostępny w urzędzie pracy, który po wypełnieniu można osobiście złożyć w urzędzie lub przesłać faksem czy pocztą tradycyjną;
  • formularz w wersji elektronicznej lub e-formularz udostępniane na stronach internetowych poszczególnych urzędów pracy.
Dokonując zgłoszenia oferty pracy w powiatowym urzędzie pracy musisz podać informacje dotyczące twojej firmy, zgłaszanego miejsca pracy, oczekiwań wobec kandydatów oraz sposobu, w który urząd będzie realizował ofertę.
Część informacji w zgłoszeniu jest obowiązkowa, część możesz dodać, jednak ich podanie nie jest obowiązkowe. W razie wątpliwości lub braku informacji urząd skontaktuje się i poprosi o ich uzupełnienie.
Pracodawco, pamiętaj! Urząd nie przyjmie oferty pracy jeżeli:
  • w jej treści zawrzesz treści dyskryminujące kandydatów do pracy,
  • swoją ofertę zgłosiłeś wcześniej w innym urzędzie pracy,
  • nie podałeś danych obowiązkowych i na wezwanie urzędu nie dokonałeś ich uzupełnienia.
Z odmową przyjęcia oferty przez urząd możesz spotkać się także jeżeli np. w okresie 365 dni przed dniem zgłoszenia oferty pracy zostałeś ukarany lub skazany prawomocnym wyrokiem za naruszenie przepisów prawa pracy albo jesteś objęty postępowaniem dotyczącym naruszenia przepisów prawa pracy. W tym przypadku decyzja o przyjęciu lub odmowie realizacji oferty zależy od urzędu pracy.

Organizacja giełd i targów pracy

Pracownicy urzędu inicjują i organizują spotkania bezrobotnych i poszukujących pracy z pracodawcami w ramach giełd i targów pracy.

Pracodawco, urząd może zorganizować giełdę pracy na twój wniosek lub zaproponować ci zorganizowanie giełdy pracy w sytuacji gdy poszukujesz pracowników na wiele stanowisk lub gdy w urzędzie zarejestrowanych jest wiele osób spełniających wymagania określone w twojej ofercie. Dzięki udziałowi w giełdzie spotkasz się z większą liczbą kandydatów w jednym terminie i miejscu, bez konieczności umawiania spotkań z każdym kandydatem z osobna.
W ramach współpracy z urzędem pracodawcy mają możliwość wzięcia udziału w targach pracy jako wystawcy. Targi pracy polegają na umożliwieniu bezpośredniego kontaktu wielu pracodawców z wieloma kandydatami do pracy w tym samym miejscu i czasie. W czasie targów pracy możesz zaprezentować swoje oferty pracy i znaleźć kandydatów odpowiadających twoim wymaganiom.
Targi pracy są wydarzeniem, które urząd pracy może zorganizować:
  • samodzielnie – zasięg targów lokalny, obejmujący dany powiat,
  • we współpracy z wojewódzkim urzędem pracy lub innymi powiatowymi urzędami pracy lub innymi instytucjami – zasięg targów regionalny, krajowy lub międzynarodowy .
Informacje o organizowanych giełdach i targach pracy publikowane są na stronie CBOP w zakładce "Kalendarz targów, giełd i szkoleń".

Ważnym zadaniem urzędu jest również informowanie klientów o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy oraz przekazywanie osobom bezrobotnym informacji o przysługujących im prawach i obowiązkach wynikających z rejestracji w urzędzie.

Kto i w jaki sposób może skorzystać z pośrednictwa pracy?

Z usługi pośrednictwa pracy może skorzystać każdy gdyż jest ono świadczone dla osób zarejestrowanych i niezarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotny lub poszukujący pracy, w tym obywateli państw EOG, pracodawców krajowych oraz pracodawców z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego nienależących do Unii Europejskiej i innych państw jeżeli na podstawie umów zawartych przez te państwa ze Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskimi obywatele tych państw mogą korzystać ze swobody przepływu osób.

Jakich korzyści dostarcza usługa?

Pośrednictwo pracy jest świadczone wszystkim zainteresowanym bezpłatnie zgodnie z zasadami:
  • dostępności usługi dla poszukujących pracy oraz dla pracodawców;
  • dobrowolności – oznaczającej wolne od przymusu korzystanie z usługi;
  • równości – oznaczającej obowiązek udzielania wszystkim bezrobotnym i poszukującym pracy pomocy w znalezieniu zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie lub orientację seksualną;
  • jawności – oznaczającej, że każde wolne miejsce pracy zgłoszone do urzędu pracy jest podawane do wiadomości bezrobotnym i poszukującym pracy.

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Pomoc oferowana przez Doradcę Klienta

Kim jest Doradca Klienta?

Doradca klienta to pracownik powiatowego urzędu pracy, zatrudniony na jednym z czterech stanowisk w urzędzie: pośrednika pracy, doradcy zawodowego, specjalisty ds. rozwoju zawodowego lub specjalisty ds. programów, któremu powierzona została funkcja doradcy klienta.

Istotą funkcji doradcy klienta jest stała opieka nad klientem urzędu pracy czyli:
  • osobą zarejestrowaną w urzędzie pracy jako bezrobotny lub poszukujący pracy,
  • pracodawcą lub innym podmiotem, do którego mają zastosowanie przepisy ustawy o promocji zatrudnienia (…) stosowane do pracodawców, tzn. przedsiębiorcę, podmiot zainteresowany zatrudnieniem cudzoziemca, spółdzielnię rolniczą.

Jak Doradca Klienta może pomóc pracodawcy?

Do zadań doradcy klienta należy stała współpraca z pracodawcą w zakresie pomocy określonej w ustawie, w szczególności ustalanie zapotrzebowania na nowych pracowników i pozyskiwanie ofert pracy w ramach pośrednictwa pracy oraz ułatwianie dostępu do innych form pomocy określonych w ustawie.

Doradca klienta, który stale współpracuje z pracodawcą lub innym podmiotem, do którego mają zastosowanie przepisy ustawy stosowane do pracodawców zwany dalej „klientem instytucjonalnym" realizuje w szczególności następujące zadania:
  • ustala potrzeby klienta – nawiązuje kontakt z klientem, pozyskuje informacje o jego sytuacji i potrzebach, w szczególności o możliwościach zatrudnienia nowych pracowników (w tym w formie zatrudnienia subsydiowanego), miejscach stażu lub przygotowania zawodowego dorosłych oraz o wymaganych od kandydatów do pracy kwalifikacjach, uprawnieniach czy umiejętnościach;
  • informuje o możliwej pomocy ze strony urzędu pracy (prezentuje klientowi wszystkie formy wsparcia przewidziane ustawą, które mogą mieć zastosowanie w jego przypadku);
  • ustala wspólnie z klientem zasady współpracy, w tym częstotliwość i formy kontaktów, osoby upoważnione do stałych kontaktów, ustala ogólne warunki kierowania bezrobotnych do pracodawców, którzy zgłosili ofertę pracy; kierowania na staż lub przygotowanie zawodowe dorosłych oraz ich zatrudnienia po zakończeniu aktywizacji; na bieżąco ustala z innymi pracownikami urzędu pracy możliwość udzielenia innej pomocy oczekiwanej przez klienta;
  • realizuje zadania związane z udzielaniem klientowi pomocy - przyjmuje na bieżąco oferty pracy, w razie potrzeby pomaga klientowi w trakcie składania ofert pracy, np. w uzupełnieniu wszystkich wymaganych przepisami informacji, wyjaśnia ewentualne wątpliwości klienta, wprowadza oferty pracy do systemu SyriuszStd, upowszechnia je w CBOP oraz w inny sposób przewidziany przepisami, organizuje dla klienta giełdy pracy, zaprasza do udziału w targach pracy oraz ułatwia dostęp do innych form pomocy określonych w ustawie np. umawia terminy spotkań;
  • prowadzi dokumentację w zakresie współpracy z klientem - zakłada kartę pracodawcy; na bieżąco aktualizuje dane klienta i w zakresie działań własnych uzupełnia kartę.

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Wsparcie tworzenia miejsc pracy

Informacje o publikacji dokumentu


Menu Display