Nabór wniosków prowadzony będzie w okresie od 06.02.2025 r. do 12.02.2025 r. do godziny 15.30.
(dotyczy wniosków składanych zarówno w sposób tradycyjny, jak i elektroniczny)
Wnioski składane poza wyznaczonym terminem nie będą podlegały rozpatrzeniu.
Fakt terminowego złożenia wniosku, jak również kolejność jego złożenia nie decydują o sposobie jego rozpatrzenia.
Środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego można przeznaczyć na sfinansowanie:
- kursów i studiów podyplomowych realizowanych z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
- egzaminów umożliwiających uzyskanie dyplomów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
- badań lekarskich i psychologicznych wymaganych do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,
- ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem,
- określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS.
1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
Barometr zawodów 2025 - województwo małopolskie
Barometr zawodów 2025 - powiat brzeski
2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
8. Rozwój umiejętności cyfrowych.
9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.
W przygotowanych dokumentach do pobrania załączono plik, w którym wskazano dodatkowe informacje dotyczące warunków jakie należy spełnić, aby wpisać się w poszczególne priorytety, co należy uwzględnić na etapie wypełniania wniosku, przygotowując stosowne uzasadnienie.
W zasadach wskazano:
- priorytety, których spełnienie warunkuje możliwość ubiegania się o wsparcie w ramach limitu podstawowego
- szczegółowe zasady przyznania dofinansowania oraz kryteria oceny wniosków.
Obowiązująca wersja wniosku 2025 (1) oraz dostępna za pośrednictem portalu praca.gov.pl (PSZ - KFS).
Wniosek złożony w formie elektronicznej musi posiadać:
- bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym
- podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
W przypadku korzystania z wniosku zamieszczonego na portalu praca.gov.pl należy pamiętać o konieczności pobrania ze strony Urzędu odpowiednich załączników, które należy wypełnić, podpisać elektronicznie i dołączyć.
Do wniosku pracodawca obowiązkowo dołącza:
- zaświadczenia lub oświadczenie o pomocy de minimis, w zakresie, o którym mowa w art. 37 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
- oświadczenie należy złożyć na druku opracowanym przez Urząd (w załączeniu)
- informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (w załączeniu)
- kopię dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności – w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- w przypadku spółki cywilnej należy załączyć kopię umowę spółki cywilnej
- program kształcenia ustawicznego lub zakres egzaminu - dla każdego z zaplanowanych działań
- wzór dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego, o ile nie wynika on z przepisów powszechnie obowiązujących - zaleca się, aby wzór dokumentu zawierał co najmniej dane organizatora kształcenia, imię nazwisko uczestnika szkolenia / egzaminu, uczestnika, nazwę kursu / egzaminu, liczbę godzin oraz termin realizacji.
Ważne informacje:
Mając na uwadze dostępny limit środków oraz obowiązujące przepisy prawne, wskazujące iż dopuszcza się negocjacje - pomiędzy Dyrektorem Urzędu, a pracodawcą – dotyczące treści wniosku w celu ustalenia ceny usług kształcenia ustawicznego, liczby osób objętych kształceniem ustawicznym, realizatora usługi, programu kształcenia ustawicznego lub zakresu egzaminu, z uwzględnieniem zasady zapewnienia najwyższej jakości usługi oraz zachowania racjonalnego wydatkowania środków publicznych, przyjęto że wsparcie na osobę będzie wynosić:
- 80% planowanych do poniesienia wydatków na kształcenie ustawiczne, nie więcej jednak niż 7 000 zł w danym roku na jednego uczestnika
- 100% planowanych do poniesienia wydatków na kształcenie ustawiczne, nie więcej jednak niż 7 000 zł w danym roku na jednego uczestnika – jeśli należy do grupy mikroprzedsiębiorstw.
W przypadku pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy dofinansowanie może zostać przyznane w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy.
Maksymalna łączna kwota dofinansowania na jednego pracodawcę w roku 2025:
- w przypadku mikroprzedsiębiorców: 28 000 zł
- w przypadku pozostałych pracodawców: 56 000 zł.
Informacje dotyczące prowadzonego naboru udzielane są:
- telefonicznie pod numerem: 14 66 46 267
- osobiście: pokój nr 13 (I piętro).
Przydatne informacje dla wnioskodawców:
https://brzesko.praca.gov.pl/-/25755681-krajowy-fundusz-szkoleniowy-przydatne-informacje (otwarcie nastąpi w nowym oknie)
Informacje na temat przetwarzania danych osobowych:
https://brzesko.praca.gov.pl/urzad/ochrona-danych-osobowych (otwarcie nastąpi w nowym oknie)