Od 1 czerwca 2025 r. w przypadku posiadania przez osobę bezrobotną, poszukująca pracy lub pracodawcę konta w systemie teleinformatycznym (założonego za pośrednictwem portalu praca.gov.pl) cała korespondencja kierowana jest do odbiorcy za jego pośrednictwem.
W tej formie przekazywane są między innymi:
- decyzje
- zawiadomienia
- wezwania
- informacje
- oraz inne pisma, dotyczące w szczególności statusu bezrobotnego, zasiłku, stypendium, dodatku aktywizacyjnego, form pomocy.
Informacja o umieszczeniu na indywidualnym koncie decyzji, postanowienia, zawiadomienia, wezwania, informacji, umowy oraz innego pisma jest przesyłana na wskazany na koncie adres elektroniczny.
W przypadku posiadania indywidualnego konta (założonego również przed wejściem nowych przepisów), zachęcamy do sprawdzania przychodzących informacji i dokumentów.
Decyzje, postanowienia, zawiadomienia, wezwania, informacje i inne pisma uznaje się za doręczone:
- w momencie ich odbioru na indywidualnym koncie;
- po upływie 14 dni od dnia umieszczenia decyzji, postanowienia, zawiadomienia, wezwania, informacji lub innego pisma na indywidualnym koncie – w przypadku ich nieodebrania.