Wydawca treści

Deklaracja dostępności


Powiatowy Urząd Pracy w Brzesku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Brzesku.

Data publikacji strony internetowej: 2018-12-01. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-01-27.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
  •     filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  •     filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  •     formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
  •     mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-01-14. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Marta Smoleń, urzad@pup-brzesko.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 14 66 46 266. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.


Dostępność architektoniczna


Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli


Budynek, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Brzesku nie jest w pełni przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo (brak podjazdu oraz windy).

Przed budynkiem Urzędu w pobliżu wejścia wyznaczono jedno miejsce postojowe dla samochodów osób niepełnosprawnych.


Opis dostępności korytarzy, schodów i wind

 
W budynku nie ma windy i podjazdu dla wózków. Na schodach zamontowane są poręcze.


Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych

 
Dla osób na wózkach dostępne są tylko pomieszczenia na parterze oraz korytarz przy głównym wejściu do budynku. Po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową pracownik schodzi do klienta. Na schodach zamontowane są poręcze. Istnieje również możliwość zorganizowania spotkania z pracownikiem Urzędu w siedzibie Starostwa Powiatowego w Brzesku, którego budynek jest w pełni dostosowany do obsługi osób niepełnospranych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braila oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.


Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych


Przed budynkiem Urzędu w pobliżu wejścia wyznaczono jedno miejsce postojowe dla samochodów osób niepełnosprawnych.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online

Powiatowy Urząd Pracy w Brzesku informuje, że osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (głuche i głuchoniewidome) mogą komunikować się z urzędem w sposób opisany poniżej.

W kontakcie z Urzędem osoba uprawniona ma prawo do:
  • pośrednictwa tłumacza PJM – polskiego języka migowego
  • pośrednictwa tłumacza SJM- systemu językowo-migowego
  • dla osoby głuchoniewidomej może to być tłumacz przewodnik, nazwany w ustawie "tłumaczem SKOGN (systemu komunikowania się osób głuchoniewidomych)".
W celu skorzystania z pośrednictwa tłumacza, należy powiadomić Urząd o tym fakcie co najmniej 3 dni przed dniem, kiedy planuje się załatwiać sprawę w urzędzie z wyłączeniem sytuacji nagłych.

Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Zgłoszenia potrzeby skorzystania z usług tłumacza należy dokonać na adres:

Powiatowego Urzędu Pracy w Brzesku
ul. Piłsudskiego 19, 32-800 Brzesko
tel: 14 663 05 46, 14 663 05 22, 14 686 36 44
e-mail: urzad@pup-brzesko.pl


W zakresie dostępności informacyjno – komunikacyjnej:

Kontakt z Powiatowym Urzędem Pracy w Brzesku możliwy jest poprzez:
  • napisanie pisma / złożenie wniosku na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Brzesku, ul. Piłsudskiego 19
  • wysłanie maila na adres e-mail: urzad@pup-brzesko.pl
  • wysłanie faksu na numer 14 663 05 46 wew. 250
  • skontaktowanie się telefonicznie lub przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 14 663 05 46, 14 663 05 22,14 686 36 44
  • skontaktowanie się osobiście zgłaszając się w siedzibie urzędu w godzinach urzędowania.

Informacje o publikacji dokumentu