o wsparcie w ramach tarczy antykryzysowej, tj:
- dofinansowanie przedsiębiorcy części kosztów wynagrodzeń pracowników
- dofinansowanie przedsiębiorcy będącemu osobą fizyczną niezatrudniającemu pracowników części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej
- dofinansowanie organizacji pozarządowej lub podmiotowi, o którym mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie części kosztów wynagrodzeń pracowników
- UWAGA! Aby kalkulator w którym wpisuje się dane potrzebne do złożenia wniosku
o dofinansowanie dla pracowników działał prawidłowo należy posługiwać się aktualnym opogramowaniem.
Arkusze / poszczególne cześci kalkulatora tj. obroty oraz dofinansowanie umów o pracę i/lub dofinansowanie umów zleceń i umów o pracę nakładczą należy wypełniać w jednym pilku, od wypełnienia poszczególnych części uzależniona jest prawidłowość obliczonych danych, w tym wysokości dofinansowania, którą następnie wskazuje się we wniosku.
- Dofinansowanie może zostać przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.
We wniosku przedsiębiorca ma za zadanie wpisać ilość miesięcy, na jakie ubiega się o wsparcie. Może zatem zdecydować, czy będzie to okres maksymalny (tj. 3 miesięce) czy np. tylko na 1 miesiąc.
Dodatkowo przedsiębiorcy mogą skorzystać z opcji wielokrotnego składania wniosku, jeśli np. w następnym miesiącu będą mieli wyższy spadek obrotu i będą mogli ubiegać się o wyższą kwotę dofinansowania.
Z zaznaczeniem, że wsparcie w sumie nie może przekroczyć 3 miesięcy. Zatem przedsiębiorca może złożyć maksymalnie 3 wnioski. Należy jednak zaznaczyć, że wniosek w kolejnych miesiącach będzie można złożyć pod warunkiem ogłoszenia nowego naboru wniosków.
- Spadek obrotów - warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 1 stycznia 2020 r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku.
Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
- Poziom spadku obrotów od którego zależy wysokość dofinansowania to:
- co najmniej 30% spadku obrotów
- co najmniej 50% spadku obrotów
- co najmniej 80% spadku obrotów.
- Obowiązują 3 progi poziomu dofinansowania w zależności od poziomu spadku obrotów gospodarczych:
- w wysokości 50% minimalnego wynagrodzenia miesięcznie tj. 1.300,00 zł (w przypadku dofinansowania wynagrodzenia pracowników 1300 zł + ZUS)
(gdy spadek obrotów wyniesie co najmniej 30%)
- w wysokości 70% minimalnego wynagrodzenia miesięcznie tj. 1.820,00 zł (w przypadku dofinansowania wynagrodzenia pracowników 1820 zł + ZUS)
(gdy spadek obrotów wyniesie co najmniej 50%)
- w wysokości 90% minimalnego wynagrodzenia miesięcznie tj. 2.340,00 zł (w przypadku dofinansowania wynagrodzenia pracowników 2340 zł + ZUS)
(gdy spadek obrotów wyniesie co najmniej 80%).
- w wysokości 50% minimalnego wynagrodzenia miesięcznie tj. 1.300,00 zł (w przypadku dofinansowania wynagrodzenia pracowników 1300 zł + ZUS)
- W sytuacji, gdy Przedsiębiorca skorzystał ze zwolnienia, w całości lub w części,
z obowiązku opłacania należności z tytułu składek odprowadzanych do ZUS, nie może otrzymać dofinansowania w części dotyczącej składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Może natomiast otrzymać dofinansowanie częci kosztów ynagrodzenia pracowników.
- Urząd rozpatrując wnioski opiera się na danych przekazanych przez wnioskodawcę, który jest uprawniony do reprezentowania podmiotu i który potwierdza pod odpowiedzialnością karną, że dane te są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym.
- Wniosek elektroniczny musi zostać opatrzony podpisem kwalifikowalnym lub podpisem przy użyciu profilu zaufanego - podpisanie wniosku do którego są dołączone stosowne załączniki (paczka dokumentów) jest wystaczające i oznacza że wnioskodawca zaakceptował zarówno treść umowy, jak również potwierdza dane zawarte w załącznikach.
- Składając wniosek elektroniczny umowa dołączona jest w formie pliku pdf (nie należy jej ponownie dołączać, nie należy jej wypełniać, podpisywać, skanować).
- W przypadku składania wniosku w formie tradycyjnej należy przekazać dwa egzemplarze umowy podpisanej przez osobę upoważnioną do reprezentowania wnioskodawcy.
- Należy zwrócić uwagę na poprawność wprowadzanych danych oraz obowiązek załączenia stosownych dokumentów, w przypadku błędów i omyłek we wniosku konieczne będzie dokonanie ich uzupełnienia lub ponowne złożenie.
- Wnioski elektroniczne składane mogą być wyłącznie za pośrednictwem portalu praca.gov.pl.