Ważne informacje dla wnioskodawców (art. 15zzb, 15zzc, 15zze) - praktyczne wskazówki - Powiatowy Urząd Pracy w Brzesku

 
W dniach od 14 do 28 maja 2020 r. ponownie prowadzone będą nabory wniosków
o wsparcie w ramach tarczy antykryzysowej, tj:
  1. dofinansowanie przedsiębiorcy części kosztów wynagrodzeń pracowników
     
  2. dofinansowanie przedsiębiorcy będącemu osobą fizyczną niezatrudniającemu pracowników części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej
     
  3. dofinansowanie organizacji pozarządowej lub podmiotowi, o którym mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie części kosztów wynagrodzeń pracowników
 
Uwagi praktyczne:
  • UWAGA! Aby kalkulator w którym wpisuje się dane potrzebne do złożenia wniosku
    o dofinansowanie dla pracowników działał prawidłowo należy posługiwać się aktualnym opogramowaniem. 

    Arkusze / poszczególne cześci kalkulatora tj. obroty oraz dofinansowanie umów o pracę i/lub dofinansowanie umów zleceń i umów o pracę nakładczą należy wypełniać w jednym pilku, od wypełnienia poszczególnych części uzależniona jest prawidłowość obliczonych danych, w tym wysokości dofinansowania, którą następnie wskazuje się we wniosku.

     
  • Dofinansowanie może zostać przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.

    We wniosku przedsiębiorca ma za zadanie wpisać ilość miesięcy, na jakie ubiega się o wsparcie. Może zatem zdecydować, czy będzie to okres maksymalny (tj. 3 miesięce) czy np. tylko na 1 miesiąc.

    Dodatkowo przedsiębiorcy mogą skorzystać z opcji wielokrotnego składania wniosku, jeśli np. w następnym miesiącu będą mieli wyższy spadek obrotu i będą mogli ubiegać się o wyższą kwotę dofinansowania.
    Z zaznaczeniem, że wsparcie w sumie nie może przekroczyć 3 miesięcy. Zatem przedsiębiorca może złożyć maksymalnie 3 wnioski. Należy jednak zaznaczyć, że wniosek w kolejnych miesiącach będzie można złożyć pod warunkiem ogłoszenia nowego naboru wniosków.
  • Spadek obrotów - warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.

    Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 1 stycznia 2020 r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku.

    Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
     
  • Poziom spadku obrotów od którego zależy wysokość dofinansowania to:
    • co najmniej 30% spadku obrotów
    • co najmniej 50% spadku obrotów
    • co najmniej 80% spadku obrotów.
       
  • Obowiązują 3 progi poziomu dofinansowania w zależności od poziomu spadku obrotów gospodarczych:
    • w wysokości 50% minimalnego wynagrodzenia miesięcznie tj. 1.300,00 zł (w przypadku dofinansowania wynagrodzenia pracowników 1300 zł + ZUS)
      (gdy spadek obrotów wyniesie co najmniej 30%)
       
    • w wysokości 70% minimalnego wynagrodzenia miesięcznie tj. 1.820,00 zł (w przypadku dofinansowania wynagrodzenia pracowników 1820 zł + ZUS)
      (gdy spadek obrotów wyniesie co najmniej 50%)
       
    • w wysokości 90% minimalnego wynagrodzenia miesięcznie  tj. 2.340,00 zł (w przypadku dofinansowania wynagrodzenia pracowników 2340 zł + ZUS)
      (gdy spadek obrotów wyniesie co najmniej 80%).
       
  • W sytuacji, gdy Przedsiębiorca skorzystał ze zwolnienia, w całości lub w części,
    z obowiązku opłacania należności z tytułu składek odprowadzanych do ZUS
    , nie może otrzymać dofinansowania w części dotyczącej składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Może natomiast otrzymać dofinansowanie częci kosztów ynagrodzenia pracowników.
     
  • Urząd rozpatrując wnioski opiera się na danych przekazanych przez wnioskodawcę, który jest uprawniony do reprezentowania podmiotu i który potwierdza pod odpowiedzialnością karną, że dane te są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym.
     
  • Wniosek elektroniczny musi zostać opatrzony podpisem kwalifikowalnym lub podpisem przy użyciu profilu zaufanego - podpisanie wniosku do którego są dołączone stosowne załączniki (paczka dokumentów) jest wystaczające i oznacza że wnioskodawca zaakceptował zarówno treść umowy, jak również potwierdza dane zawarte w załącznikach.
     
  • Składając wniosek elektroniczny umowa dołączona jest w formie pliku pdf (nie należy jej ponownie dołączać, nie należy jej wypełniać, podpisywać, skanować).
     
  • W przypadku składania wniosku w formie tradycyjnej należy przekazać dwa egzemplarze umowy podpisanej przez osobę upoważnioną do reprezentowania wnioskodawcy.
     
  • Należy zwrócić uwagę na poprawność wprowadzanych danych oraz obowiązek załączenia stosownych dokumentów, w przypadku błędów i omyłek we wniosku konieczne będzie dokonanie ich uzupełnienia lub ponowne złożenie.
     
  • Wnioski elektroniczne składane mogą być wyłącznie za pośrednictwem portalu praca.gov.pl.
 


 
Zachęcamy do zapoznania się z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania przygotowanymi przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Grafika z napisem informacja telefoniczna

Grafika informująca o możliwości zgłoszenia oferty pracy

Grafika informująca o ofertach pracy

Grafika z napisem terminarz naboru wniosków

Grafika z napisem dokumenty do pobrania

Grafika z napisem wyrejestrowanie z Urzędu

Grafika z napisem kwoty i wskaźniki

Grafika z napisem projekty i grafiki

Grafika z napisem statystyki

Grafika informujaca o RODO

 

Grafika z napisem Biznes Start

 

Facebook

 

 

 

Rezerwacja rozmowy z tłumaczem języka migowego

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Brzesku
Adres: ul. Marsz. Józefa Piłsudskiego 19, 32-800 Brzesko
Telefon: 14 663 05 46, 14 663 05 22, 14 686 36 44
​​​​​​E-mail: urzad@pup-brzesko.pl
A
dres do e - doręczeń: AE:PL-22113-89328-HBBBA-10
NIP: 869 122 09 19

Zdjęcie na którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Brzesku