TARCZA ANTYKRYZSOWA 2.0 weszła w życie - ważne informacje - Powiatowy Urząd Pracy w Brzesku

 
Informujemy, że w związku z wejściem w dniu 17.04.2020 r. w życie ustawy o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. z 2020, poz. 695) zmianie uległy przepisy w zakresie pomocy realizowanej przez Powiatowe Urzędy Pracy.
 
1. niskooprocentowana pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców (art. 15zzd)
  • o pożyczkę mogą ubiegać się także mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają oraz nigdy nie zatrudniali pracowników
     
  • pożyczka wraz z odsetkami na wniosek mikroprzedsiębiorcy podlega umorzeniu, pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca będzie prowadził działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia jej udzielenia
     
  • we wniosku o pożyczkę nie podaje się stanu zatrudnienia na dzień 29 lutego 2020 r., odstąpiono od wymogu utrzymania zatrudnienia w stosunku do stanu zatrudnienia na dzień 29 lutego 2020 r.
     
  • przychód z tytułu umorzenia pożyczki nie stanowi przychodu w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych. 

2. dofinansowanie przedsiębiorcy części kosztów wynagrodzeń pracowników (art. 15zzb)
  • przedsiębiorca może mieć przyznane dofinansowanie na okres nie dłuższy niż 3 miesiące od miesiąca złożenia wniosku, a nie od dnia jego złożenia
     
  • po otrzymaniu dofinansowania przedsiębiorca będzie obowiązany do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową przez okres, na który otrzymał dofinansowanie. Utrzymanie w zatrudnieniu pracowników po zakończeniu wsparcia nie będzie już obowiązkiem przedsiębiorcy. 

3. dofinansowanie przedsiębiorcy będącemu osobą fizyczną niezatrudniającemu pracowników części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej  (art. 15zzc)
  • przysługuje na okres nie dłuższy niż 3 miesiące przypadające od miesiąca, w którym złożony został wniosek o udzielenie wsparcia, a nie jak do tej pory od dnia złożenia wniosku
     
  • zniesiono obowiązek comiesięcznego składania oświadczenia o prowadzeniu działalności
     
  • przedsiębiorcy będą mieli obowiązek prowadzenia działalności tylko przez okres otrzymywania dofinansowania. Prowadzenie działalności gospodarczej po zakończeniu wsparcia nie będzie już obowiązkiem przedsiębiorcy. 
4. dofinansowanie organizacji pozarządowej lub podmiotowi, o którym mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie części kosztów wynagrodzeń pracowników (art. 15zze)
  • przysługuje na okres nie dłuższy niż 3 miesiące przypadające od miesiąca, w którym złożony został wniosek o udzielenie wsparcia, a nie od dnia złożenia wniosku,
     
  • po otrzymaniu dofinansowania organizacja pozarządowa będzie obowiązana do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową przez okres, na który otrzymała dofinansowanie. Utrzymanie w zatrudnieniu pracowników po zakończeniu wsparcia nie będzie już obowiązkiem organizacji pozarządowej.

     
WAŻNE!!! W związku z powyższym zmianie uległy wzory wniosków i umów dotyczących pomocy realizowanej przez urzędy pracy w ramach tarczy antykryzysowej.
 
Prosimy o zwrócenie uwagi na aktualność i poprawność składanych dokumentów.
 
Obowiązujące dokumenty udostępniane przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dostępne są w zakładce:
 
 
 
PROSIMY O WYPEŁNIANIE WSZYSTKICH PÓL, KTÓRE DOTYCZĄ WNIOSKODAWCY I PRZEKAZYWANIE WSZYSTKICH WYMAGANYCH ZAŁĄCZNIKÓW!!!


Przejdź do wypełniania wniosku w sposób elektroniczny, kliknij w grafikę poniżej a następnie wybierz odpowiedni rodzaj wniosku.


Opracowano na podstawie informacji przesłanych przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Grafika z napisem informacja telefoniczna

Grafika informująca o możliwości zgłoszenia oferty pracy

Grafika informująca o ofertach pracy

Grafika z napisem terminarz naboru wniosków

Grafika z napisem dokumenty do pobrania

Grafika z napisem wyrejestrowanie z Urzędu

Grafika z napisem kwoty i wskaźniki

Grafika z napisem projekty i grafiki

Grafika z napisem statystyki

Grafika informujaca o RODO

 

Grafika z napisem Biznes Start

 

Facebook

 

 

 

Rezerwacja rozmowy z tłumaczem języka migowego

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Brzesku
Adres: ul. Marsz. Józefa Piłsudskiego 19, 32-800 Brzesko
Telefon: 14 663 05 46, 14 663 05 22, 14 686 36 44
​​​​​​E-mail: urzad@pup-brzesko.pl
A
dres do e - doręczeń: AE:PL-22113-89328-HBBBA-10
NIP: 869 122 09 19

Zdjęcie na którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Brzesku