Wydawca treści

Krajowy Fundusz Szkoleniowy - I nabór wniosków w ramach limitu podstawowego

 

Powiatowy Urząd Pracy w Brzesku ogłasza nabór wniosków o sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego.


Nabór wniosków prowadzony będzie w okresie od 06.02.2025 r. do 12.02.2025 r. do godziny 15.30.
(dotyczy wniosków składanych zarówno w sposób tradycyjny, jak i elektroniczny)

Wnioski składane poza wyznaczonym terminem nie będą podlegały rozpatrzeniu. 

​​​​​​Fakt terminowego złożenia wniosku, jak również kolejność jego złożenia nie decydują  o sposobie jego rozpatrzenia.

Prosimy o zapoznanie się z zasadami oraz kompletne wypełnianie wniosków, jak również przedstawianie stosownych załączników (dokumenty znajdują się w załączeniu do ogłoszenia).


Środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego można przeznaczyć na sfinansowanie:

  • kursów i studiów podyplomowych realizowanych z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
  • egzaminów umożliwiających uzyskanie dyplomów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
  • badań lekarskich i psychologicznych wymaganych do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,
  • ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem,
  • określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS. 
W 2025 roku środki podstawowego limitu Krajowego Funduszu Szkoleniowego będą przeznaczone na wsparcie kształcenia ustawicznego w następujących priorytetach ustalonych przez Ministra właściwego ds. pracy:

1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.

Barometr zawodów 2025 - województwo małopolskie

Barometr zawodów 2025 - powiat brzeski

2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy. 

3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.

4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy. 

5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej. 

6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.

7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.

8. Rozwój umiejętności cyfrowych. 

9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Każdy z wymienionych priorytetów traktowany jest równorzędnie.
W przygotowanych dokumentach do pobrania załączono plik, w którym wskazano dodatkowe informacje dotyczące warunków jakie należy spełnić, aby wpisać się w poszczególne priorytety, co należy uwzględnić na etapie wypełniania wniosku, przygotowując stosowne uzasadnienie.


W zasadach wskazano:

  • priorytety, których spełnienie warunkuje możliwość ubiegania się o wsparcie w ramach limitu podstawowego
  • szczegółowe zasady przyznania dofinansowania oraz kryteria oceny wniosków.
Kwota środków dostępnych w prowadzonym naborze: 699 300 zł.


Obowiązująca wersja wniosku 2025 (1) oraz dostępna za pośrednictem portalu praca.gov.pl (PSZ - KFS).
 

Wnioski należy składać w wyznaczonym przez Urząd terminie w Punkcie Kancelaryjnym (korytarz na parterze) lub przesyłać pocztą tradycyjną (decyduje data wpływu wniosku do Urzędu).
Urząd dopuszcza również możliwość złożenia wniosku w formie elektronicznej tj. za pośrednictwem platformy ePUAP, portalu praca.gov.pl oraz korzystając z adresu do e - doręczeń.
Wysyłając wniosek elektronicznie należy pamiętać, że musi on wraz z załącznikami zostać podpisany przez osoby upoważnione w odpowiedniej formie. Jeżeli dokumenty będą dołączane w odrębnych plikach, to każdy z nich powinien zostać podpisany elektronicznie.

Wniosek złożony w formie elektronicznej musi posiadać:

  1. bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym
     
  2. podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
     

W przypadku korzystania z wniosku zamieszczonego na portalu praca.gov.pl należy pamiętać o konieczności pobrania ze strony Urzędu odpowiednich załączników, które należy wypełnić, podpisać elektronicznie i dołączyć.

Do wniosku pracodawca obowiązkowo dołącza:

  • zaświadczenia lub oświadczenie o pomocy de minimis, w zakresie, o którym mowa w art. 37 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
    - oświadczenie należy złożyć na druku opracowanym przez Urząd (w załączeniu)
     
  • informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej 
    - formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (w załączeniu)
     
  • kopię dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności – w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
    - w przypadku spółki cywilnej należy załączyć kopię umowę spółki cywilnej
     
  • program kształcenia ustawicznego lub zakres egzaminu - dla każdego z zaplanowanych działań
     
  • wzór dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego, o ile nie wynika on z przepisów powszechnie obowiązujących - zaleca się, aby wzór dokumentu zawierał co najmniej dane organizatora kształcenia, imię nazwisko uczestnika szkolenia / egzaminu, uczestnika, nazwę kursu / egzaminu, liczbę godzin oraz termin realizacji.

Ważne informacje:

Mając na uwadze dostępny limit środków oraz obowiązujące przepisy prawne, wskazujące iż dopuszcza się negocjacje - pomiędzy Dyrektorem Urzędu, a pracodawcą – dotyczące treści wniosku w celu ustalenia ceny usług kształcenia ustawicznego, liczby osób objętych kształceniem ustawicznym, realizatora usługi, programu kształcenia ustawicznego lub zakresu egzaminu, z uwzględnieniem zasady zapewnienia najwyższej jakości usługi oraz zachowania racjonalnego wydatkowania środków publicznych, przyjęto że wsparcie na osobę będzie wynosić:

  • 80% planowanych do poniesienia wydatków na kształcenie ustawiczne, nie więcej jednak niż 7 000 zł w danym roku na jednego uczestnika
  • 100% planowanych do poniesienia wydatków na kształcenie ustawiczne, nie więcej jednak niż 7 000 zł w danym roku na jednego uczestnika – jeśli należy do grupy mikroprzedsiębiorstw.

    W przypadku pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy dofinansowanie może zostać przyznane w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy.
     

Maksymalna łączna kwota dofinansowania na jednego pracodawcę w roku 2025:

  • w przypadku mikroprzedsiębiorców: 28 000 zł
  • w przypadku pozostałych pracodawców: 56 000 zł.


Informacje dotyczące prowadzonego naboru udzielane są:

  • telefonicznie pod numerem: 14 66 46 267
  • osobiście: pokój nr 13 (I piętro).
     

Przydatne informacje dla wnioskodawców: 

https://brzesko.praca.gov.pl/-/25755681-krajowy-fundusz-szkoleniowy-przydatne-informacje (otwarcie nastąpi w nowym oknie)


Informacje na temat przetwarzania danych osobowych: 

https://brzesko.praca.gov.pl/urzad/ochrona-danych-osobowych (otwarcie nastąpi w nowym oknie)

Załączniki

Zasady przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2025 roku
Zasady przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2025 roku.pdf 278 KB
Wniosek_2025
Wniosek_2025.zip 564 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji