Nabór wniosków prowadzony będzie w okresie od 20.08.2025 r. do 26.08.2025 r. do godziny 15.30.
(dotyczy wniosków składanych zarówno w sposób tradycyjny, jak i elektroniczny)
Wnioski składane poza wyznaczonym terminem nie będą podlegały rozpatrzeniu.
Fakt terminowego złożenia wniosku, jak również kolejność jego złożenia nie decydują o sposobie jego rozpatrzenia.
Prosimy o zapoznanie się z zasadami oraz kompletne wypełnianie wniosków, jak również przedstawianie stosownych załączników (dokumenty znajdują się w załączeniu do ogłoszenia).
Ważne: Nabór prowadzony jest na podstawie dotychczasowych przepisów tj. ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (przepisy przejściowe ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia - art. 443).
Środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego można przeznaczyć na sfinansowanie:
- kursów i studiów podyplomowych realizowanych z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
- egzaminów umożliwiających uzyskanie dyplomów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
- badań lekarskich i psychologicznych wymaganych do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,
- ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem,
- określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS.
W 2025 roku środki rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego będą przeznaczone na wsparcie kształcenia ustawicznego w następujących priorytetach ustalonych przez Radę Rynku Pracy:
- wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób po 50 roku życia
- wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności
- wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem tj. osób, które nie ukończyły szkoły podstawowej, osób z wykształceniem podstawowym, zasadniczym zawodowym, absolwentów techników bez zdanego egzaminu maturalnego i absolwentów liceów ogólnokształcących bez zdanego egzaminu maturalnego
- wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/branżach, które powiatowe urzędy pracy określą na podstawie wybranych przez siebie dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju jako istotne dla danego powiatu czy województwa - obszary zostaną wskazane w ogłoszeniu o naborze wniosków.
Na podstawie Strategii Rozwoju Powiatu Brzeskiego 2021 – 2030 przyjęto, że obszarami / branżami kluczowymi dla rozwoju powiatu brzeskiego wymagającymi szczególnego wsparcia w postaci różnego rodzaju form kształcenia ustawicznego są:
- 1.1.8. Zapewnienie warunków dla doskonalenia i rozwoju kadr oświatowych
(Cel strategiczny nr 1: Zintegrowany rozwój gospodarki i edukacji oraz wzrost poziomu zatrudnienia na terenie powiatu brzeskiego)
- 2.2.5.Wsparcie rozwoju branży sportowej, szczególnie rozwoju kadr trenerskich i usług rehabilitacji sportowej
(Cel strategiczny nr 2: Rozwój wszechstronnej oferty czasu wolnego oraz profesjonalizacja sektorów turystyki wypoczynkowej i sportu, bazujących na zasobach środowiskowych, infrastrukturalnych i kulturowych powiatu brzeskiego)
- 3.1.2. Kompleksowa polityka senioralna, w tym rozwój usług specjalistycznych, opiekuńczych i medycznych oraz innych, dedykowanych osobom starszym oraz ich wieloaspektowa aktywizacja, m.in. kulturowa, ruchowa, społeczna, zawodowa, animacja i integracja międzypokoleniowa.
- 3.2.4. Rozwój zasobów kadrowych dla potrzeb jednostek ochrony zdrowia, w szczególności w specjalizacjach niszowych (psychiatria, w tym dziecięca, choroby zakaźne).
- 3.3.2. Podnoszenie potencjału służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, porządek publiczny i ratownictwo, w tym w zakresie rozwoju infrastruktury i wyposażenia oraz doskonalenia zawodowego.
(Cel strategiczny nr 3: Wzmacnianie komfortu i bezpiecznego środowiska życia mieszkańców powiatu brzeskiego)
4.1.1. Podnoszenie kompetencji i wzrost motywacji kadr samorządowych
(Cel strategiczny nr 4: Partnerskie zarządzanie sprawami publicznymi, wykorzystujące nowoczesne instrumenty polityki rozwoju).
Każdy z wymienionych priorytetów traktowany jest równorzędnie.
W przygotowanych dokumentach do pobrania załączono plik, w którym wskazano dodatkowe informacje dotyczące warunków jakie należy spełnić, aby wpisać się w poszczególne priorytety, co należy uwzględnić na etapie wypełniania wniosku, przygotowując stosowne uzasadnienie.
W zasadach wskazano:
- priorytety, których spełnienie warunkuje możliwość ubiegania się o wsparcie ze środków rezerwy
- szczegółowe zasady przyznania dofinansowania oraz kryteria oceny wniosków.
Kwota środków dostępnych w prowadzonym naborze: 550 000,00 zł.
Obowiązująca wersja wniosku 2025(4) dostępna w formie pliku do pobrania lub dostępna za pośrednictwem portalu praca.gov.pl (PSZ - KFS).
Ważne - w ogłoszonym naborze obowiązują nowy wniosek i wzory załączników.
Wnioski należy składać w wyznaczonym przez Urząd terminie w Punkcie Kancelaryjnym (korytarz na parterze) lub przesyłać pocztą tradycyjną (decyduje data wpływu wniosku do Urzędu).
Urząd dopuszcza również możliwość złożenia wniosku w formie elektronicznej tj. za pośrednictwem platformy ePUAP, portalu praca.gov.pl oraz korzystając z adresu do e - doręczeń.
Wysyłając wniosek elektronicznie należy pamiętać, że musi on wraz z załącznikami zostać podpisany przez osoby upoważnione w odpowiedniej formie. Jeżeli dokumenty będą dołączane w odrębnych plikach, to każdy z nich powinien zostać podpisany elektronicznie.
Wniosek złożony w formie elektronicznej musi posiadać:
- bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym
- podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
W przypadku korzystania z wniosku zamieszczonego na portalu praca.gov.pl należy pamiętać o konieczności pobrania ze strony Urzędu odpowiednich załączników, które należy wypełnić, podpisać elektronicznie i dołączyć.
Do wniosku pracodawca obowiązkowo dołącza:
- zaświadczenia lub oświadczenie o pomocy de minimis, w zakresie, o którym mowa w art. 37 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
- oświadczenie należy złożyć na druku opracowanym przez Urząd (w załączeniu)
- informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (w załączeniu)
- kopię dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności – w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- w przypadku spółki cywilnej należy załączyć kopię umowę spółki cywilnej
- program kształcenia ustawicznego lub zakres egzaminu - dla każdego z zaplanowanych działań
- wzór dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego, o ile nie wynika on z przepisów powszechnie obowiązujących - zaleca się, aby wzór dokumentu zawierał co najmniej dane organizatora kształcenia, imię nazwisko uczestnika szkolenia / egzaminu, uczestnika, nazwę kursu / egzaminu, liczbę godzin oraz termin realizacji.
Ważne informacje:
Mając na uwadze dostępny limit środków oraz obowiązujące przepisy prawne, wskazujące iż dopuszcza się negocjacje -pomiędzy Dyrektorem Urzędu, a pracodawcą – dotyczące treści wniosku w celu ustalenia ceny usług kształcenia ustawicznego, liczby osób objętych kształceniem ustawicznym, realizatora usługi, programu kształcenia ustawicznego lub zakresu egzaminu, z uwzględnieniem zasady zapewnienia najwyższej jakości usługi oraz zachowania racjonalnego wydatkowania środków publicznych, przyjęto że wsparcie na osobę będzie wynosić:
- 80% planowanych do poniesienia wydatków na kształcenie ustawiczne, nie więcej jednak niż 7 000 zł w danym roku na jednego uczestnika
- 100% planowanych do poniesienia wydatków na kształcenie ustawiczne, nie więcej jednak niż 7 000 zł w danym roku na jednego uczestnika – jeśli należy do grupy mikroprzedsiębiorstw.
W przypadku pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy dofinansowanie może zostać przyznane w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy.
Maksymalna łączna kwota dofinansowania na jednego pracodawcę w roku 2025:
- w przypadku mikroprzedsiębiorców: 28 000 zł
- w przypadku pozostałych pracodawców: 56 000 zł.
Informacje dotyczące prowadzonego naboru udzielane są:
- telefonicznie pod numerem: 14 66 46 267
- osobiście: pokój nr 13 (I piętro).
Przydatne informacje dla wnioskodawców:
https://brzesko.praca.gov.pl/-/25755681-krajowy-fundusz-szkoleniowy-przydatne-informacje (otwarcie nastąpi w nowym oknie)
Informacje na temat przetwarzania danych osobowych:
https://brzesko.praca.gov.pl/urzad/ochrona-danych-osobowych (otwarcie nastąpi w nowym oknie)